BannerFans.com

8 Kesilapan Semasa Make Up, Buat Wajah Korang Hodoh!

Jika ada resolusi anda perlu buat pada tahun 2015, biarkan ia menjadi salah satu yang mengingatkan anda tidak pernah melakukan kerosakan ini terhadap kulit anda lagi.


1. Jangan Kutil Jerawat/Jeragat  Di Muka

Ya, ia amat memuaskan apabila anda berjaya mengutil keluar jerawat atau bintik hitam ... tetapi serius, STOP. Mengutil dan memicit kulit wajah anda sebenarnya menyebabkan kerosakan lebih dan mewujudkan kerengsaan, parut dan kedutan.

Jika anda benar-benar perlu menggunakan tangan anda, seperti apabila anda menggunakan produk penjagaan kulit, pastikan tangan anda bagus dan bersih ... atau gunakan spatula untuk mengaut produk anda.

2. Over-Scrubbing

Menyental jauh di wajah anda "rasa" seperti ia menjadikan anda lebih bersih, tetapi ia sangat merosakkan dalam jangka masa panjang. Pembalduan terlalu banyak lapisan kulit atas anda adalah serupa dengan membuang kulit anda perlindungan kemudian, dengan itu mendedahkan kepada toksin alam sekitar dan kerosakan matahari. Ia bukan sahaja mempercepatkan penuaan, ia juga pengeringan kulit anda dan menyebabkan ia bermula lebih-pengeluar minyak (yang benar-benar adalah berita buruk bagi jerawat).

3. Guna Pelbagai Produk Kecantikan

Sama ada ia merupakan sebahagian daripada rutin kecantikan anda atau anda masih cuba untuk mencari satu yang betul, menyebabkan terkumpulnya terlalu banyak produk di wajah anda pada satu-satu masa. Pembunuhan besar-besaran produk tidak hanya menyebabkan rangkaian penjagaan kulit mahal anda tidak berkesan, ia juga boleh menyebabkan kerengsaan, jerawat di luar jangkaan dan tindak balas alergi.

4. Tidur Dalam Keadaan Bermake Up

Meninggalkan solek anda pada semalaman tidak hanya menyebabkan jerawat, ia terompah sehingga kelenjar liang dan minyakmu, regangan mereka keluar dan membuat mereka kelihatan lebih besar. Dalam jangka masa panjang, liang-liang diperbesarkan menyebabkan tahap kolagen menurun dan membuat anda kelihatan lebih tua banyak, lebih awal.

5. Menggunakan Maskara Kalis Air Setiap Hari

Maskara kalis air adalah sangat pengeringan pada bulu mata, dan kerana mereka adalah cukup sukar untuk membuang, anda mungkin akan kehilangan beberapa sebatan semasa proses pembersihan kerana menggosok berlebihan.

Jadi, melainkan anda berpeluh banyak, tempahan formula kalis air untuk majlis-majlis khas atau aktiviti yang melibatkan banyak air seperti renang dan taman tema air bersiar-siar.

6. Membersihkan Make Up Dengan Kain Lap

Kain lap cermin solek pembersihan adalah rahmat ketika datang untuk malam malas dan jadual sibuk, tetapi ia adalah agak tidak baik untuk kulit anda. Sesetengah tisu mungkin tidak serasi dengan jenis kulit anda, terutamanya jika mereka wangi dan anda mempunyai kulit kering atau sensitif.

Juga, tisu ini meninggalkan bahan kimia dan iritasi pada kulit anda kerana mereka tidak mempunyai komponen bilas. Jadi, pastikan anda membuat susulan dengan mencuci cepat dan melembapkan.

7. Tidak Mencuci Berus Solek

Tidak mencuci berus solek anda. Kami kadang-kadang malas dan melepaskan mencuci berus kami, tetapi bukan sahaja anda akan berakhir dengan warna campuran dan produk, tetapi anda membolehkan bakteria untuk membiak. Jika anda terdedah kepada jerawat (atau tidak) berus kotor boleh menyebabkan anda untuk tumbuh jerawat. Bersihkan berus anda kira-kira seminggu sekali dengan pembersih yang lembut supaya anda tidak menyebarkan bakteria di seluruh muka anda.

8. Tidak Menggunakan Pelindung UV- Cermin Mata hitam sahaja tidak mencukupi.

Dengan UVA dan UVB pendedahan pada masa semua tinggi-an, penghalang matahari seperti menjadi sebahagian daripada rutin pagi anda memberus gigi anda. Jika yang berdiri sendiri krim matahari hanya tidak bekerja untuk anda, memberikan asas anda kemas kini dengan SPF-dimuatkan formula stabil yang yang bertujuan untuk mengubah kulit serta-merta dan melindunginya sepanjang tahun.





Related Articles:





Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Post a Comment