BannerFans.com

Kecoh! Video Aksi Panas Lakonan Ayda Jebat & Zul Ariffin


Kecoh lagi, kali ini, sebuah vieo berdurasi 11 saat, tersiar di laman sosail Facebook memaparkan aksi panas diatas katil lakonan Ayda Jebat dan Zul Ariffin. Video tersebut merupakan sedutan daripada darama arahan Michael Ang  'MAID' yang sedang meletup di Astro sekarang ini.


Kesan daripada tersebarnya video itu, telah menimbulkan kurang senang dikalangan penonton, dan ianya menjadi bahan kritikan netizens. Video itu, menunjukkan aksi dimana Zul Ariffin memeluk Ayda Jebat di atas katil. Apa yang menjadi kontroversi dalam video itu ialah, selepas Ayda mengalih badannya tangan Zul Ariffin telah tersentuh bahagian 'dada' pelakon wanita berkenaan.


Rata-rata netizens  mengritik keras dan mempersoalkan mengapa perlunya aksi-aksi sebegitu dalam drama Melayu, kerana ianya dibimbangi akan merosakkan minda penonton.

Kpop get banned when they hug their fans, but drama like this is fine I dont get it.
Posted by Aliff Channel Video on Wednesday, July 8, 2015
Persoalannya, adakah aksi-aksi sebegini mematuhi akta garis panduan penapisan filem 2010?

Kalau berdasarkan garis panduan yang dikeluarkan oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF), mana-mana adegan intim, ghairah dan romantik secara pelukan dan dakapan antara lelaki dan perempuan atau sejenis dalam drama/filem Melayu diharuskan dipotong.

Jadi ini jelas menunjukkan aksi dalam lakonan yang dipaparkan melalui video tersebut, sebenarnya telah melanggar akta garis panduan penapisan filem 2010. Jadi bagaimana aksi sebegini masih lagi tayang kepada umum.

Fikir-fikirkan, dan selamat beramal.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Post a Comment